Městské, obecní úřady – Zlín
Obecní úřad je orgánem obce, který zabezpečuje běžný chod obce, její administrativu a uvádí do praxe rozhodnutí ostatních orgánů obce, především zastupitelstva obce a rady obce. Přehled městských a obecních úřadů v lokalitě Zlín.
1Magistrát města Zlína4 pobočky
Magistrát podává informace žadatelům, plní úkoly uložené radou nebo zastupitelstvem města, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti vykonávat státní správu, zřídí na veřejně dostupném místě úřední desku. Také spravuje město.
2Statutární město Zlín - INFORMAČNÍ CENTRUM MAGISTRÁTU MĚSTA ZLÍN4 pobočky
Statutární město Zlín s úřadem prostřednictvím datové schránky, provozujeme elektronickou podatelnu a Czechpoint.
3Městský úřad Napajedla5 poboček
Městský úřad podává informace žadatelům, plní úkoly uložené radou nebo zastupitelstvem města, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti vykonávat státní správu, zřídí na veřejně dostupném místě úřední desku a spravuje město.
4Městský úřad Otrokovice5 poboček
Městský úřad podává informace žadatelům, plní úkoly uložené radou nebo zastupitelstvem města, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti vykonávat státní správu, zřídí na veřejně dostupném místě úřední desku a spravuje město.
5Obecní úřad Tlumačov (okres Zlín)
Obecní úřad podává informace žadatelům, plní úkoly uložené radou nebo zastupitelstvem obce, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti vykonávat státní správu, zřídí na veřejně dostupném místě úřední desku a spravuje obec.
6Městský úřad Slavičín1 pobočka
Městský úřad podává informace žadatelům, plní úkoly uložené radou nebo zastupitelstvem města, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti vykonávat státní správu, zřídí na veřejně dostupném místě úřední desku a spravuje město.
7Úřad městyse Pozlovice3 pobočky
Úřad městyse podává informace žadatelům, plní úkoly uložené radou nebo zastupitelstvem obce, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti vykonávat státní správu, zřídí na veřejně dostupném místě úřední desku a spravuje obec a obecní části.
8Obecní úřad Spytihněv2 pobočky
Obecní úřad podává informace žadatelům, plní úkoly uložené radou nebo zastupitelstvem obce, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti vykonávat státní správu, zřídí na veřejně dostupném místě úřední desku a spravuje obec.
9Obecní úřad Šanov (okres Zlín)2 pobočky
Obecní úřad podává informace žadatelům, plní úkoly uložené radou nebo zastupitelstvem obce, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti vykonávat státní správu, zřídí na veřejně dostupném místě úřední desku a spravuje obec.
10Obec Štítná nad Vláří-Popov1 pobočka
Obecní úřad podává informace žadatelům, plní úkoly uložené radou nebo zastupitelstvem obce, pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti vykonávat státní správu, zřídí na veřejně dostupném místě úřední desku a spravuje obec.
Městské, obecní úřady – další kategorie
Firmy v dalších lokalitách
Obce v lokalitě Zlín
Městské, obecní úřady v lokalitě Zlín – detailní popis
Označování obecního úřadu
Obecní úřad (OÚ) je zřízen ve všech obcích, městysech, městech, statutárních městech, městských částech a městských obvodech. V různých druzích obcí se obecní úřad označuje jinak.
- Obce – obecní úřad
- Městys – úřad městyse
- Město – městský úřad
- Statutárního město – magistrát města
- Městská část – úřad městské části
- Městský obvod – úřad městského obvodu
Typy obecních úřadů
Obecní úřady lze rozdělit do tří skupin. Liší se rozdílným rozsahem výkonu přenesené působnosti, tedy státní správy.
- Obecní úřad obce se základním rozsahem přenesené působnosti (obecní úřad I. stupně nebo I. typu)
- Pověřený obecní úřad (obecní úřad II. stupně nebo II. typu)
- Obecní úřad obce s rozšířenou působností (obecní úřad III. stupně nebo III. typu)
Organizační struktura obecního úřadu
- V čele obecního úřadu stojí starosta obce
- Místostarosta obce
- Tajemník obecního úřadu
- Vedoucí úředníci
- Úředníci
- Ostatní zaměstnanci obecního úřadu
Činnost obecního úřadu
- Výkon samostatné působnosti
- Výkon přenesené působnosti
- Plnění povinností obecního úřadu vůči ostatním orgánům obce
Úřední deska obecního úřadu
Úřední deska slouží ke zveřejňování písemností, především písemností správních orgánů. Každý obecní úřad ji musí mít. Úřední deska musí být umístěna na veřejném a nepřetržitě přístupném místě.