Didaktika – Jihomoravský kraj

Didaktika je věda, která se zabývá teorií vyučování. Prvním velkým didaktikem byl Jan Amos Komenský. Ten didaktiku definoval jako umění vyučovat. Přehled firem zabývajících se didaktikou v lokalitě Jihomoravský kraj.

1–3 firem z 3 nalezených Filtry

1Chamber s.r.o.2 pobočky

5.0
★★★★★
★★★★★
(1)
Svitavská 872/23, Blansko
Dnes už má zavřeno
Bezdlužná

Chamber s.r.o. - Internetový prodej vybavení nejen pro školy a školská zařízení. Nabízíme školní nábytek, školní pomůcky, školní tiskoviny, učebnice, široký sortiment diplomů, výtvarné potřeby, hračky, hry, tiskárny a mnoho dalších školních, výtvarných a sportovních potřeb. Vyrábíme také razítka a…

2Didaktik NTL CZ s.r.o.

Revoluční 282/1, Rohatec
Dnes už má zavřeno
Bezdlužná

Jsme přední prodejce učebních pomůcek zaměřený na fyziku a také anatomické modely. Nabízíme v oblasti fyziky ucelený systém, umožňující vyučujícímu předvést snad všechny pokusy z učiva základní a střední školy. Jedná se především o základní soupravy pro žáky a přednášející, které jsou doplněny…

3Didaktik s.r.o. Hodonín

5.0
★★★★★
★★★★★
(2)
Revoluční 282/1, Rohatec Bezdlužná

Jsme předním prodejcem učebních pomůcek zaměřených na fyziku. Nabízíme základní soupravy pro žáky a přednášející, které jsou doplněny širokou škálou podpůrných prvků. Od měřících přístrojů, napájecích zdrojů, generátorů signálu, snímačů a softwaru pro zpracování výsledku na počítači až po obyčejné…


Didaktika – další kategorie

Firmy v dalších lokalitách


Didaktika v lokalitě Jihomoravský kraj – detailní popis

Didaktika je součástí pedagogiky. Zabývá se formami, postupy a cíli vyučování. Slovo didaktika je odvozeno z řeckých slov didaktikos (poučující), didasko (učím), didáskein (vyučovat, poučovat, učit, být vyučován, poučován, učen), nebo didáxis (vyučování,  poučování).

Předmětem didaktiky je: výukový cíl, didaktické zásady, výukové metody, organizační formy výuky, diagnostika výstupů výuky. 

Didaktika se zaměřuje na tři základní otázky: Proč vyučovat? (cíl vyučování), Co vyučovat? (jaké učivo), Jak vyučovat? (metody, formy, prostředky).

Rozdělení didaktik

  • Obecná didaktika
  • Speciální didaktiky – předmětové didaktiky, oborové didaktiky, didaktiky druhů a stupňů škol (předškolní didaktika, školní didaktika, středoškolská didaktika, vysokoškolská didaktika)

Obecná didaktika – zabývá se teorií vyučování. Zkoumá podmínky a faktory, které ovlivňují proces vyučování, a to zvnějšku i zevnitř. Zaměřuje se na obecné problémy výuky. 

Předmětová didaktika – je didaktika pro daný studijní předmět (např. didaktika matematiky). 

Oborová didaktika – je didaktika pro daný studijní obor (např. didaktika přírodovědných předmětů).

Školní didaktika – prezentuje teorii vyučování. 

Funkce didaktiky

  • Normativní – stanovuje kritéria kvality a efektivity vzdělávacího procesu
  • Diagnostická – zkoumá vzdělávací proces
  • Prognostická – zkoumá zákonitosti vyučovacího procesu
  • Instrumentální – metody, formy, prostředky, které zefektivňují vzdělávací proces