Výstavba cyklostezek – Jihomoravský kraj

Cyklistická doprava je přínosnou alternativou automobilové dopravy, navíc přispívá ke zlepšení životního prostředí a zdraví obyvatel, a proto by měla být v návrzích dopravní soustavy obcí. Firmy zabývající se výstavbou cyklostezek v lokalitě Jihomoravský kraj.

1–5 firem z 5 nalezených Filtry

1Město Modřice2 pobočky

První písemná zmínka o Modřicích je zaznamenána roku 1141. V té době stával na území dnešního města hrad, který patřil olomouckým biskupům. Modřice byly vyhlášenou zemědělskou oblastí, v které se dařilo především pěstování cibule a zelí. Ve městě žije 4800 obyvatel a nachází se v nadmořské výšce…

2SILNIČNÍ PROJEKT, spol. s r.o.

Nabízíme projektování a rekonstrukce silnic, cyklistických stezek i tramvajových tratí.

3RYBÁK - PROJEKTOVÁNÍ STAVEB, spol. s r.o.

5.0
★★★★★
★★★★★
(1)
Havlíčkova 139/25a, Brno-Stránice Bezdlužná

Řešíme projekty dopravních staveb (mosty, silnice, cyklostezky, chodníky, studie) a inženýrských konstrukcí vč. statiky budov. Zajišťujeme kompletní inženýrskou činnost (povolování staveb, realizaci, výkup pozemků).

4ODEHNAL PROJEKT s.r.o.

4.1
★★★★★
★★★★★
(1)
9. května 1179/11, Blansko
Dnes už má zavřeno
Bezdlužná

Petr Odehnal - Projektová a inženýrská činnost ve stavebnictví se zaměřením na technickou a dopravní infrastrukturu: komunikace dopravní nekolejové (silnice, parkoviště, cyklostezky, zpevněné plochy), plynovody, vodovody, kanalizace a ČOV.

5EUROTRACE s.r.o.

Nabídka projekce silničních a inženýrských staveb, komunikací i cyklostezek.


Firmy v dalších lokalitách


Výstavba cyklostezek v lokalitě Jihomoravský kraj – detailní popis

Cyklistická stezka je místní komunikací IV. třídy nebo veřejně přístupnou účelovou komunikací, ze které je vyloučen provoz silničních motorových vozidel. Nedílnou součástí řešení dopravní soustavy obce by měl být návrh cyklistické infrastruktury. V obci by pro cyklisty měla být vytvořena ucelená síť umožňující plošnou dopravní obsluhu a kvalitní spojení potenciálních zdrojů a cílů. Cyklistické trasy by měly být vytvořeny všude tam, kde to umožní prostorové podmínky místních komunikací. 

Možnosti vedení cyklistického provozu

Ve vztahu k ostatním účastníkům dopravy se cyklistický provoz navrhuje jako společný nebo oddělený. 

  • Společný provoz – cyklisté jsou vedeni ve společném prostoru s ostatními účastníky dopravy. Jedná se o jízdní pruh nebo pruh/pás/stezku pro chodce a cyklisty.
  • Oddělený provoz – cyklisté jsou vedeni po pruzích/pásech pro cyklisty v prostoru místní komunikace nebo po samostatných stezkách pro cyklisty mimo prostor místní komunikace.

Uspořádání pruhů/pásů/stezek pro cyklisty

  • Pro cyklisty se jízdní pruhy navrhují zpravidla jako jednosměrné. 
  • Základní šířka jízdního pruhu je 1 metr. 
  • V samostatné trase se stezky pro cyklisty navrhují jako dvoupruhové obousměrné. 
  • Stezky pro společný provoz cyklistů a chodců se navrhují jen v případě nízkého provozu cyklistů a chodců. 
  • Šířka stezky pro společný provoz cyklistů a chodců by měla být 3 metry.
  • Materiál na povrchu jízdních pruhů se doporučuje asfalt.
  • Jízdní pruh pro cyklisty má být odlišen od pruhu pro chodce barevně nebo změnou struktury.
  • Podchody a lávky s přístupem pouze přes schodiště, na kterých je využíván cyklistický provoz, musí mít umožněno vedení jízdního kola (např. rampa).