Tlumiče pérování – Prostějov

Má váš vůz nerovnoměrně opotřebené pneumatiky? Je vaše brzdná dráha prodloužená? Slyšíte při jízdě klepání nebo jiné zvuky? Pak může být na vině porucha tlumiče, který je však možné vyměnit. Přehled prodejců tlumičů pérování v lokalitě Prostějov.

1–2 firem z 2 nalezených Filtry

1AXTONE s.r.o.

4.0
★★★★★
★★★★★
(22)
Dolní 3137, Prostějov

Zabýváme se prodejem nárazníků pro nákladní či osobní vagóny, lokomotivy a vozidla MHD. Nabízíme tlumiče nárazů, třecí pružiny i tažné ústrojí.

2Bronislav PAVLÍK - opravy a servis vozů všech značek

Opravy veškerých tuzemských i zahraničních automobilů za skvělé ceny. Servis je prováděn pomocí prvotřídního zařízení, přístrojů a nářadí, k čemuž je možné připočítat dlouholeté zkušenosti a know-how v daném oboru, podpořené navíc pravidelným vzděláváním a školeními.


Tlumiče pérování – další kategorie

Firmy v dalších lokalitách

Obce v lokalitě Prostějov


Tlumiče pérování v lokalitě Prostějov – detailní popis

Tlumiče pérování jsou důležitou součástí všech automobilů. Nachází se mezi nápravou a karoserií (rámem). Účelem tlumičů je rovnoměrné tlumení kmitů pružin a zajištění stálé přilnavosti kol k vozovce. Každé kolo má svůj vlastní tlumič. Díky tlumičům má vůz dobré jízdní vlastnosti, snadno se ovládá, je stabilní v zatáčkách, má efektivní brzdnou dráhu a jízda s ním je bezpečná. Jejich životnost závisí na kvalitě povrchu vozovky a stylu jízdy řidiče. Kontrolu tlumičů se doporučuje provést po každém ujetí 20 000 kilometrů. 

Jaké jsou druhy tlumičů?

  • Mechanické tlumiče – jsou typické pro historická vozidla. Pracují na principu tření dvou kotoučů. Jejich pracovní látkou je olej. 
  • Kapalinové tlumiče – je nejrozšířenější druh tlumičů. Jejich pracovní látkou je olej, a proto se někdy označují jako olejové tlumiče. Rozdělují se na jednočinné, které pracují pouze v jednom směru a na dvoučinné, které pracují v obou směrech. Dvoučinné se dále rozdělují na jednoplášťové teleskopické a dvouplášťové teleskopické. 
  • Plynokapalinové tlumiče – označují se jako plynokapalinové, protože jejich pracovní látkou je olej a prostor nad ním vyplňuje dusík. Rozdělují se na nízkotlaké a vysokotlaké. 

Jaké jsou příznaky poruch tlumičů?

  • Brzdná dráha je prodloužená.
  • Automobil vjíždí do zatáčky nižší rychlostí.
  • Při zrychlování a brzdění se vůz příliš naklání.
  • Pneumatiky jsou nerovnoměrně opotřebené.
  • Při jízdě je slyšet klepání a jiné zvuky.
  • Na tlumiči jsou mastné nečistoty.