Historické vozy – Moravskoslezský kraj
Podle zákona č. 56/2001 Sb. je historickým vozidlem takové vozidlo, které je zapsáno v registru historických a sportovních vozidel a kterému byl vydán průkaz historického vozidla. Přehled firem zabývajících se historickými vozy v lokalitě Moravskoslezský kraj.
1„Veterán Trabant Klub Bohumín o.s.”
„Veterán Trabant Klub Bohumín o.s.”, se sídlem Ropice 194, 739 61, Ropice, v okrese Frýdek - Místek a v kraji Moravskoslezský kraj, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp.zn. L 9577, Krajský soud v Ostravě. Právní forma Spolek. Založení v roce 2011. Více informací naleznete na našich webových…
2CONTROL-SYSTEM, s.r.o.
CONTROL-SYSTEM, s.r.o., se sídlem Školní 116, 739 11, Frýdlant nad Ostravicí, v okrese Frýdek - Místek a v kraji Moravskoslezský kraj, zapsaná v obchodním rejstříku pod sp.zn. C 51355, Krajský soud v Ostravě. Právní forma Společnost s ručením omezeným. Založení v roce 2006. Předmětem podnikání je:…
3Hajdušek Zdeněk
Věnuji se opravám a renovacím historických vozidel značky TATRA.
Firmy v dalších lokalitách
Historické vozy v lokalitě Moravskoslezský kraj – detailní popis
Podle Mezinárodní federace historických vozidel (FIVA) je historickým vozidlem takové vozidlo, které je nejméně třicet let staré, je uchováváno a udržováno v historicky správném stavu, není užíváno jako dopravní prostředek denní přepravy a které je z těchto důvodů součástí našeho technického a kulturního dědictví.
Rozdělení historických vozidel
Historické vozy rozděluje Mezinárodní federace historických vozidel.
Podle data výroby
- Třída A (Ancestor) – vozidla vyrobená do 31. prosince 1904
- Třída B (Veteran) – vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1905 a 31. prosincem 1918
- Třída C (Vintage) – vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1919 a 31. prosincem 1930
- Třída D (Post Vintage) – vozidla vyrobená mezi 1.lednem 1931 a 31. prosincem 1945
- Třída E (Post War) – vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1946 a 31. prosincem 1960
- Třída F – vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1961 a 31. prosincem 1970
- Třída G – vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1971 a věkovým limitem dle kodexu FIVA
Podle stupně zachovalosti a původnosti
- Typ A (Standardní) – historická vozidla odpovídající standardní specifikaci tak, jak byla dodávána výrobcem. Povoleny mohou být nepodstatné kosmetické změny odpovídající období.
- Typ B (Dobově upravené) – historická vozidla, která jsou speciálně postavená nebo upravená v období pro specifické účely, svým způsobem typická a tím opravněně historicky cenná.
- Typ C (Kopie a replika) – kopie historických vozidel jsou vozidla, která jsou zhotovená mimo období kopistou neboli výrobcem kopie, a to s použitím nebo bez použití dílů podle specifikace odpovídající období. Takováto vozidla musí být jasně označena, aby bylo jasné, že se jedná o kopii. Repliky splňují stejné podmínky jako kopie, ale liší se tím, že byly vyrobeny výrobcem originální vozidla.
- Typ D (Upraveno mimo období) – historická vozidla s prověřenou identitou, která byla upravena ze své původní podoby mimi období způsobem typickým v daném období.
- Typ E (Výjimky) – historická vozidla s prověřenou identitou upravená ze své původní podoby mimo období za použití součástí nebo technologií, nedostupných v daném období. Vozidla v této kategorii musí mít původní rám nebo platformu a karoserii podle dobové specifikace pro daný model.