Výstavba cyklostezek – Olomoucký kraj

Cyklistická doprava je přínosnou alternativou automobilové dopravy, navíc přispívá ke zlepšení životního prostředí a zdraví obyvatel, a proto by měla být v návrzích dopravní soustavy obcí. Firmy zabývající se výstavbou cyklostezek v lokalitě Olomoucký kraj.

1–3 firem z 3 nalezených Filtry

1Pavel Čermák - Dopravní značení1 pobočka

4.7
★★★★★
★★★★★
(4)
Pavlovická 31/30, Olomouc Bezdlužná

Firma Čermák - Dopravní značení poskytuje komplexní služby v oblasti dopravního značení. Zajistíme prodej, pronájem a realizaci vodorovného i svislého dopravního značení, značek či zpomalovacích retardéru. V tomto oboru jsme nejdéle působící firmou v Olomouckém kraji.

2INSTA CZ s.r.o.1 pobočka

5.0
★★★★★
★★★★★
(2)
Kojetínská 199/2, Prostějov

Zajišťujeme komplexní dodávky vodovodů, výstavbu kanalizací, čistíren odpadních vod, vodárenských nádrží. Dále provádíme stavby chodníků, komunikací, cyklostezek. Nabízíme úpravy parků, toků a obnovu rybníků. Zabýváme se recyklací stavebních odpadů. Poskytujeme i poradenskou činnost.

3K - stav stavební a.s.

4.9
★★★★★
★★★★★
(6)
U panelárny 588/7, Olomouc
Otevřeno od 7:00
Bezdlužná

Výstavba rodinných domů a bytů. Dále i rekonstrukce bytových, občanských a průmyslových staveb.


Firmy v dalších lokalitách


Výstavba cyklostezek v lokalitě Olomoucký kraj – detailní popis

Cyklistická stezka je místní komunikací IV. třídy nebo veřejně přístupnou účelovou komunikací, ze které je vyloučen provoz silničních motorových vozidel. Nedílnou součástí řešení dopravní soustavy obce by měl být návrh cyklistické infrastruktury. V obci by pro cyklisty měla být vytvořena ucelená síť umožňující plošnou dopravní obsluhu a kvalitní spojení potenciálních zdrojů a cílů. Cyklistické trasy by měly být vytvořeny všude tam, kde to umožní prostorové podmínky místních komunikací. 

Možnosti vedení cyklistického provozu

Ve vztahu k ostatním účastníkům dopravy se cyklistický provoz navrhuje jako společný nebo oddělený. 

  • Společný provoz – cyklisté jsou vedeni ve společném prostoru s ostatními účastníky dopravy. Jedná se o jízdní pruh nebo pruh/pás/stezku pro chodce a cyklisty.
  • Oddělený provoz – cyklisté jsou vedeni po pruzích/pásech pro cyklisty v prostoru místní komunikace nebo po samostatných stezkách pro cyklisty mimo prostor místní komunikace.

Uspořádání pruhů/pásů/stezek pro cyklisty

  • Pro cyklisty se jízdní pruhy navrhují zpravidla jako jednosměrné. 
  • Základní šířka jízdního pruhu je 1 metr. 
  • V samostatné trase se stezky pro cyklisty navrhují jako dvoupruhové obousměrné. 
  • Stezky pro společný provoz cyklistů a chodců se navrhují jen v případě nízkého provozu cyklistů a chodců. 
  • Šířka stezky pro společný provoz cyklistů a chodců by měla být 3 metry.
  • Materiál na povrchu jízdních pruhů se doporučuje asfalt.
  • Jízdní pruh pro cyklisty má být odlišen od pruhu pro chodce barevně nebo změnou struktury.
  • Podchody a lávky s přístupem pouze přes schodiště, na kterých je využíván cyklistický provoz, musí mít umožněno vedení jízdního kola (např. rampa).