Výstavba cyklostezek – Brno - venkov

Cyklistická doprava je přínosnou alternativou automobilové dopravy, navíc přispívá ke zlepšení životního prostředí a zdraví obyvatel, a proto by měla být v návrzích dopravní soustavy obcí. Firmy zabývající se výstavbou cyklostezek v lokalitě Brno - venkov.

1–2 firem z 2 nalezených Filtry

1Město Modřice2 pobočky

První písemná zmínka o Modřicích je zaznamenána roku 1141. V té době stával na území dnešního města hrad, který patřil olomouckým biskupům. Modřice byly vyhlášenou zemědělskou oblastí, v které se dařilo především pěstování cibule a zelí. Ve městě žije 4800 obyvatel a nachází se v nadmořské výšce…

2OBEC DOLNÍ LIBOCHOVÁ (Brno-venkov)1 pobočka

1.0
★★★★★
★★★★★
(3)
Dolní Libochová 30, Strážek
Otevřeno od 19:00
Bezdlužná

První písemná zpráva pochází z roku 1350. Obec se nachází v nadmořské výšce 483 metrů. Na území žije 153 obyvatel. Vesnice Dolní Libochová je začleněna územně pod okres Žďár nad Sázavou a náleží pod Kraj Vysočina. Okolí nabízí příznivé podmínky pro letní i zimní dovolenou. Necelých 8 km od Dolní…


Firmy v dalších lokalitách

Obce v lokalitě Brno - venkov


Výstavba cyklostezek v lokalitě Brno - venkov – detailní popis

Cyklistická stezka je místní komunikací IV. třídy nebo veřejně přístupnou účelovou komunikací, ze které je vyloučen provoz silničních motorových vozidel. Nedílnou součástí řešení dopravní soustavy obce by měl být návrh cyklistické infrastruktury. V obci by pro cyklisty měla být vytvořena ucelená síť umožňující plošnou dopravní obsluhu a kvalitní spojení potenciálních zdrojů a cílů. Cyklistické trasy by měly být vytvořeny všude tam, kde to umožní prostorové podmínky místních komunikací. 

Možnosti vedení cyklistického provozu

Ve vztahu k ostatním účastníkům dopravy se cyklistický provoz navrhuje jako společný nebo oddělený. 

  • Společný provoz – cyklisté jsou vedeni ve společném prostoru s ostatními účastníky dopravy. Jedná se o jízdní pruh nebo pruh/pás/stezku pro chodce a cyklisty.
  • Oddělený provoz – cyklisté jsou vedeni po pruzích/pásech pro cyklisty v prostoru místní komunikace nebo po samostatných stezkách pro cyklisty mimo prostor místní komunikace.

Uspořádání pruhů/pásů/stezek pro cyklisty

  • Pro cyklisty se jízdní pruhy navrhují zpravidla jako jednosměrné. 
  • Základní šířka jízdního pruhu je 1 metr. 
  • V samostatné trase se stezky pro cyklisty navrhují jako dvoupruhové obousměrné. 
  • Stezky pro společný provoz cyklistů a chodců se navrhují jen v případě nízkého provozu cyklistů a chodců. 
  • Šířka stezky pro společný provoz cyklistů a chodců by měla být 3 metry.
  • Materiál na povrchu jízdních pruhů se doporučuje asfalt.
  • Jízdní pruh pro cyklisty má být odlišen od pruhu pro chodce barevně nebo změnou struktury.
  • Podchody a lávky s přístupem pouze přes schodiště, na kterých je využíván cyklistický provoz, musí mít umožněno vedení jízdního kola (např. rampa).